mariamaruschka

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Maria Forsberg - 26 januari 2011 12:41

Såg jag i måndags, det är verkligen ett av mina favoritprogram, jag vet inte vad det var med just det här avsnittet men det berörde mig så otroligt mycket. Och sen så såg jag att David även har en blogg här, jag har varit inne där och läst och även läst många av frågorna som folk har ställt till honom och en av frågorna som kom upp ett antal gånger var om han på något sätt tänkte hjälpa till på den ekonomiska sidan för sin biologiska familj. Vilket han skrev att det gör han inte. I ett inlägg som han senare igår skrev och upprepade än en gång att han inte hjälper till ekonomiskt så ber han om ursäkt för om man kan tycka att han framstår som kall för att han har valt att inte hjälpa till ekonomiskt, det stör mig faktiskt lite, David ska inte behöva be om ursäkt för att han inte hjälper dom, det var faktiskt precis som han skrev DERAS val att adoptera bort honom, jag tycker inte att han har någon skyldighet som helst att behöva hjälpa dom bara för att han har sökt upp dom för att hitta sina rötter.

En person blir inte automatiskt förälder bara för att man får barn, utan det är vad man gör det till som räknas.

Och visst dom var fattiga och gjorde det valet, vilket är jättefint gjort, som mamma själv vet jag hur det skulle kännas att behöva lämna bort någon av mina fina pojkar, men å andra sidan så fick dom fler barn efter David.

Visst alla får tycka och tänka olika men jag tycker att han gjort rätt, hade jagt varit i samma situation så hade jag gjort precis likadant....

 

Maria

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards