mariamaruschka

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Maria Forsberg - 23 januari 2011 18:35

Japp så känner jag, varför kanske ni undrar då!?

Jo jag har haft sjuka barn som avlöst varandra sedan nyårsdagen, det började med att virvelvinden fick vattkoppor, dagen efter han blivit frisk så upptäcker vi såklart att grodan åkt på det och han fick det rejält, men som det ser ut nu så kommer båda att gå till förskolan imorgon, peppar peppar.....   


Så imorgon ska jag ta mig en låååång promenad och dessutom prova på mina nya gympaskor, sånadär som blivit så poppis med rundad sula. Så vi får väl se om dom är något att ha. Jakten på kilonen fortsätter....

Synd att man ska vara så sjukt otålig när det kommer till att gå ner i vikt, man blir typ inte nöjd om man "bara" tappat 1 kg. Helst skulle man vilja att dom uppfann ett piller som man kan ta så "poff" har du gått ner önskade kg..   

Men den här gången har det gått mycket bättre dom här 3 veckorna som jag har kört nu, den här gången har jag verkligen hållt fast vid att äta var 3:e timme, och det är en stor skillnad då jag inte upplever att blodsockret sjunker och jag har inte samma längtan till att äta något onyttigt, en ovanlig känsla som tar tid att vänja sig vid.

Och imorgon kan jag ju även börja med att gå ut och gå, jag har en speciell rutt som jag tar, den tar ca 90 min och jag brukar iallafall försöka ut och gå 5 gånger i veckan. Jag får gosa lite extra med min äldsta son prinsen så jag får låna hans Ipod touch..   


Nu ska jag gå och "slänga" killarna i badet innan det är dags att krypa ner i sängen med dom, och jag kommer garanterat att somna lika fort som dom. Idag behövde jag "bara" gå upp med virvelvinden 05.15, rena lyxen hela 45 minuter längre än hela veckan som varit..   

 

  Maria  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards