mariamaruschka

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Vad är okey att skriva & inte okey??

Av Maria Forsberg - 11 juli 2011 14:37

Nu känner jag att att jag har ett litet dilemma, när jag startade bloggen så hade jag bestämt mig för att jag INTE skulle använda mina barns riktiga namn utan det harju hela tiden varit prinsen, grodan eller virvelvinden.

Men nu börjar jag känna som så att jag lägger ju in bilder på dom, varför kan jag inte då också använda deras namn?? Är det fel av mig att skriva deras namn? Som sagt jag lägger ju upp bilder på dom! Jag har även frågat dom om det är okey att jag använder deras riktiga namn, okey okey kanske inte min yngsta då som inte fattar något av det än men dom andra 2 älsklingarna har jag pratat med och från dom har jag fått OK.

Jag tycker absolut inte att det är något fel att man skriver namnet/en menjag kände väl att jag inte ville lämna ut pojkarna. Nu när man sitter & skriver det här så känns det så dubbelmoral av mig.

Men jag står fast vid att skulle jag skriva om något väldigt väldigt personligt när det kommer till mina barn så blir det ett lösenordsskyddat inlägg, å andra sidan varför ska man skriva det om man ändå ska ha det lösenordsskyddat?

Snurrigt det här blev nu känner jag..   

Vad tycker ni själva?? Någon som har en åsikt??

Hej sålänge....


 


 
 
Anna

Anna

11 juli 2011 17:08

Hej hej,
Har naturligtvis oxå funderat över detta i och med att jag är mamma men även ang vänners namn osv..
Jag har valt att göra så här, var de gäller barnen har jag varken nämnt namn eller ens kön och deffenitivt inga bilder!!
Med tanke på att allt man lägger upp på nätet stannar där så tycker jag att varje människa måste få ta det beslutet själv om man vill cirkulera på nätet eller inte när man är vuxen, lr åtminstone 18 år!
detta gäller även när jag var aktiv på facebook, tycker det är helt fel att exponera sina barn på nätet med namn och bild..
Jag har däremot tagit upp problematiken kring ett av mina barn men eftersom jag ingen vet vilka mina barn är så kändes det helt ok, har fått en hel del cred för det..
Men de måste man känna helt själv vart MIN gräns går och hur mycket man är beredd att outa sin omgivning!
Vad de gäller mina vänner har jag kallat dom vid bokstäver.. sen om tex A är ett förnamn, efternamn eller en sista bokstav, ett djur eller vad som låter jag vara osagt!
Hoppas du hittar ett sätt som DU är bekväm med!
Mvh, Anna

http://Anna Skrubbe den enda bloggdrottningen

 
Ullis

Ullis

12 juli 2011 09:46

Hejsan! :)
Kul att du tittade in hos mig:)
Ja det är jag som stansar in namnen på smyckena, det är ett pilligt men roligt pyssel.
Kollade vad jag hade för typsnitt, hade Comic Sans förut som jag tröttnade på.. Såg att du inte heller ville ha den.
Nu är det nästan samma, Qamic Sans, den gillar jag skarpt. Även om äåö blir lite otydliga..
Hoppas du hitar ett typsnitt som passar, jag googlade inte på varje typsnitt utan jag sparade den och kollade på bloggen allteftersom.. Tyckte det var överskådligt, och så såg jag om det passade in.
Mvh

http://ullispyssel.bloggplatsen.se

Maria Forsberg

12 juli 2011 10:59

Hej. Tycker du är jätteduktig och gör fina smycken =) Du har inspirerat mig till att försöka göra ett eget. Mvh Maria

 
Ingen bild

Ullis

12 juli 2011 09:56

Hej igen..
Glömde ju kommentera inlägget..
Jag tycker att man ska känna själv vad som känns ok för just mig.
Själv lägger jag inte ut bilder på oss själva och kompisar alls, suddar ansiktena..
Och namn har jag slutat skriva, använder mig av första bokstaven bara.
Min sambo gillar inte heller att jag lägger ut bilder på hundarna, där är jag lite kluven..
Sen har jag aldrig sånt med som gatuadresser, husnummer, skriver inte vart jag bor mm.
Vad gör jag på internet eg..?? :)
Har en kompis som fick en otäck karl efter sig, pga sin blogg. Så det gäller att vara försiktig.

En fråga, hur gör man för att få sitt namn i skrivstil i slutet på inlägget?? Har sett att många har det, men jag fattar inte hur..
Mhv

Maria Forsberg

12 juli 2011 11:01

Hej.

Ja man är lite kluven i hur man ska göra, men jag är glad att få höra andras åsikter.

Ang signaturen så kommer jag inte ihåg vad sidan heter men jag kan kolla upp det när jag kommer hem så skriver jag det till dig.

Mvh Maria

 
Ullis

Ullis

12 juli 2011 23:22

Hej!
Googla på smyckestillverkning tex, då får du upp massor av sidor. Tex Pagoni, lilla pärlan mm mm.
Lycka till! :)

http://ullispyssel.bloggplatsen.se

Maria Forsberg

13 juli 2011 06:11

Tack för hjälpen. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Forsberg - 14 november 2012 20:09

är kanske något man skulle göra.... =) Jag älskar verkligen att få skriva av mig här på bloggen men som det märks så har jag inte gjort det på över 1 år, men det ska jag ta tag i nu..     ...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 16:35

sitter med min nutrilett i handen och väntar på att tiden ska gå så att jag snart får gå hem. Man kan nästan säga att jag tar lite helg redan nu, imorgon ska jag nämligen börja gå hos logopeden med mina 2 yngsta killar. Virvelvinden kommer jag åk...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 09:31

Jag gjorde verkligen städningen igår, gud vad skönt det känns idag, härlig känsla att komma hem till nystädat.   Min morgon började med KAOS, så fort Mattias gått utanför dörren, började grodan & virvelvinden käbbla, kättra på varandra, retas, yo...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:45

Det här är nog den bästa låten just nu enligt mig, jag gillar ju det mesta som Petter gör men dom här låtarna är det ändå något speciellt med jag gillar ju även låten längesen som han gör ihop med Veronica Maggio, jag gillar stuket på låtarna, så enj...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:13

måste jag göra när jag kommer hem. Blääää! Idag går jag hem redan vid 3, grodans fritids har APT möte och stänger därför tidigare och nu är det min tur att bidra, Mattias hämtade igår då det var APT möte på virvelvindens förskola. Och då tänkte j...

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards