mariamaruschka

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Maria Forsberg - 8 februari 2011 20:45

Fullkornsspagetti med köttfärssås.

     

Av Maria Forsberg - 8 februari 2011 16:28

Nu kan jag äntligen andas ut, mammas gastricbypass operation gick bra, som jag har gått på nålar idag. Jag pratade med henne sist precis innan halv 9 imorse när hon gick in på sjukhuset och sen ringde hon strax efter 3 och sa att hon var vaken å mådde bra men var trött.

Det sista hon lovade mig innan vi avslutade var att hon skulle ringa så fort hon vaknade eftersom hon vet hur jag nojjar annars.

Imorgon ska jag åka och hälsa på henne, kanske att hon får 1 eller 2 överraskningar..   

 

  

Av Maria Forsberg - 8 februari 2011 06:49

Igår var jag & Mattias och friskade upp vårt minne i teckenstödets tecken, och tro mig det behövdes verkligen. Det mesta fanns nog kvar där men jag har verkligen problem med att lära mig veckodagarna och månaderna, spelar liksom ingen roll hur många gånger dom visar tecknet så kommer jag ändå inte ihåg det efter en stund.

 

Det var så trevlig att få träffa några nya föräldrar och prata med föräldrar som sitter i samma situation som oss. Och "fröknarna" dom är helt underbara, dom skulle verkligen ha en utmärkelse för det jobb dom gör varje dag med våra barn, jag kan bara hoppas att dom vet hur underbara vi tycker att dom är och vilket bra arbete dom gör.

 

Jag vet inte om jag skrev det när jag tidigare berättade om grodans språkstörning, till varför vi får gå kurser med teckenstöd. Så här berättade "våran" logoped att man har gjort studier där det visar sig att människan litar mer på ett kroppspråk än talet t, ex om jag har mina armar korsade över bröstet och ryggar undan lite men säger till dig att jag är inte rädd så kommer ju den andra person mittimot dig inte att tro på det du säger utan just på vad ditt kroppspråk visade, när hon sa så så tycker iallafall jag att det låter helt logiskt. Därför förstärker dom orden för barnen genom att samtidigt som dom uttalar ordet så tecknar dom också det.

Nu ska jag få iväg kidzen till förskolan.

 

  

Tecknet för teckna.

  

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards