mariamaruschka

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Maria Forsberg - 3 februari 2011 17:18

Idag har jag varit på grodans förskola och haft möte, nästa fredag ska vi nämligen ha möte på förskolan igen men då kommer också biträdande rektorn ifrån skolan där han troligtvis ska börja samt en förskolelärare för att vi ska sitta ner och diskutera hur vi ska gå tillväga för att grodan ska få bästa möjliga hjälp när han börjar skolan.

 

Vi lutar ju helt klart åt att vi tycker att han borde han en resurshjälp med sig i skolan, som skolerna ser ut idag så är det en klass på 25 barn med 1 lärare och har dom tur så har dom en stödlärare som kommer in någon gång under dagen. Och det skulle aldrig fungera för grodan, han måste ha en hjälp där som bara är där för honom med tanke på dom problemen han har.

 

Men det känns bra efter mötet jag och Mattias är verkligen på samma våglängd som hans fröken och logoped och vi alla fyra tänker och tycker rätt lika, dessutom så kan vi vara helt öppna mot varandra och säga precis vad vi tycker och tänker.

 

I helgen ska Mattias och jag sätta oss ner och göra en lista på för och nackdelar med om han ska börja sexårs igen eller i ettan.

Men det är bra att vi kommit så här lång och att det känns som att bollen är i rullning.

 

  

Av Maria Forsberg - 3 februari 2011 06:41

Jag la aldrig upp en bild på mitt middagstips för igår men en bild kommer nu istället..   

Korvstroganoff med ris..  

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards