mariamaruschka

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Möte nr: 2

Av Maria Forsberg - 22 mars 2011 19:38

Idag hade jag & Mattias möte i grodans blivande skola med bitr rektorn och kvinnan (vet inte vad hon har för titel) som jobbar med att se till att barn med särkilda behov får den hjälpen dom behöver.

Dom båda tyckte att dokumentet som grodans pedagoger skrivit på förskolan var väldigt bra och innehållsrikt. Nu ska jag bara komplettera med papprena från hans örondoktor och barnläkare för att påvisa sjukdomshistorian.

Det verkar verkligen som om dom har tagit till sig det här, både jag och Mattias kännde så för vi frågade hur det skulle bli om det mot förmodan blir så att vi inte får några pengar för att grodan ska få en resurs vad händer då? Och då sa dom som så att det är skolans skyldighet att se till att han får den hjälpen han behöver dessutom har vi ett underlag på det, skolan får ju pengar avsatta för barn med särskilda behov och då får dom försöka göra det bästa av situationen, så i vilket fall som helst så kommer han att få hjälp.

Och dom kommer att sätta igång redan nu för att "rodda" hem det hela och se till så att allt redan är klart när han börjar i höst.


Dessutom har jag tagit kontakt med grodans logoped som började hans behandling och hjälpte oss att ansöka till bamse, eftersom han slutar på bamse så kommer han inte att ha någon logoped som jobbar med honom och jag vill inte bara att det ska ta stopp då skolan inte har vare sig en logoped eller talpedagog som jobbar med skolan, så jag kontaktade henne för att se om hon kunde tänka sig att ta sig an grodan igen och det ville hon mer än gärna, hon såg fram emot att få träffa grodan igen och se vilka framsteg han har gjort, det blir nästan 2 år sedan dom träffades sist. Och jag tycker också att det ska bli kul hon är en helt underbar person/logoped.

Nu ska jag nattelinatta boyzen....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Forsberg - 14 november 2012 20:09

är kanske något man skulle göra.... =) Jag älskar verkligen att få skriva av mig här på bloggen men som det märks så har jag inte gjort det på över 1 år, men det ska jag ta tag i nu..     ...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 16:35

sitter med min nutrilett i handen och väntar på att tiden ska gå så att jag snart får gå hem. Man kan nästan säga att jag tar lite helg redan nu, imorgon ska jag nämligen börja gå hos logopeden med mina 2 yngsta killar. Virvelvinden kommer jag åk...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 09:31

Jag gjorde verkligen städningen igår, gud vad skönt det känns idag, härlig känsla att komma hem till nystädat.   Min morgon började med KAOS, så fort Mattias gått utanför dörren, började grodan & virvelvinden käbbla, kättra på varandra, retas, yo...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:45

Det här är nog den bästa låten just nu enligt mig, jag gillar ju det mesta som Petter gör men dom här låtarna är det ändå något speciellt med jag gillar ju även låten längesen som han gör ihop med Veronica Maggio, jag gillar stuket på låtarna, så enj...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:13

måste jag göra när jag kommer hem. Blääää! Idag går jag hem redan vid 3, grodans fritids har APT möte och stänger därför tidigare och nu är det min tur att bidra, Mattias hämtade igår då det var APT möte på virvelvindens förskola. Och då tänkte j...

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards