mariamaruschka

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Maria Forsberg - 11 mars 2011 14:11

Idag har vi haft ett givande möte på grodans förskola, nästa vecka kommer vi ju äntligen ha mötet med skolan inför grodans skolstart i höst.

Det är en så skön känsla när man är såååå nöjd och litar på ens barns förskolepedagoger och att man kan känna att man kan säga precis vad man tycker, tänker & känner utan att börja undra om dom nu tänker vilken puckad mamma/pappa.

Jag är en väldigt ärlig mamma och som sätter mina barn i första hand och det tror jag nog att pojkarnas dagispersonal vet om och därför vet jag att dom är helt ärliga tillbaks emot mig, det har dom även sagt " det är så skönt att man kan vara helt öppen mot dig, man behöver inte känna att man trampar er på fötterna om det någon gång skulle vara något negativt"

Och det är så jag tycker att det ska vara, tänk att ha dagispersonal som inte vågar säga vad dom vill bara för att dom är rädda för att säga fel saker eller för att dom är rädda för att såra en, nä så vill jag inte ha det.

 

Kommunikation det är verkligen A & O för att det ska fungera vare det sig handlar om ens barns förskola eller partner.

En sak jag verkligen anser när det kommer till mina barns förskolor är att pedagogerna är där för barnens skulle och att barnen INTE är där för deras skull.... så nu har jag fått skriva av mig lite.

Ha en mysig fredag allihopa....  

 

  

Av Maria Forsberg - 11 mars 2011 05:30

Igår morse vaknade jag med att det känndes som att det sved samtidigt som det även känndes som det kliade i halsen, så brukar jag känna igen det när det är dax för mig att tappa rösten. Men under dagen igår känndes det bättre men inatt kom det onda i halsen och då vet jag helt säkert att jag inom 48 timmar tappar rösten, sen brukar det hålla i sig i ca 1 dygn, helt jättekonstigt, jag borde nog gå och kolla upp det då det har varit återkommande såhär under snart 11 år och att jag tappar rösten kommer ungefär  var 3:e månad.

Det började några månader efter att jag började jobba som uthyrd receptionist/telefonist.

Jag kanske skulle fråga min sons logoped om råd senare idag.... hmmmm vi får se.

 

  

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards