mariamaruschka

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Forskar om Barcelona..

Av Maria Forsberg - 19 mars 2011 07:45

Nu är det inte långt kvar tills Mattias och jag ska åka till Barcelona, på måndag är det BARA 3 veckor kvar. Mattias var ju där jan 07 och har pratat om det sen dess, jag har även en tjejkompis som varit där och säger att det är ett ställe som hon absolut vill åka tillbaka till någongång. Så det ska bli spännande att se om jag kommer att gilla staden lika mycket som dom gör. Just nu ser jag fram mot att få se alla palmer   . Låter kanske lite töntigt men jag är inte den mest beresta personen, jag har varit 2 gånger i tjeckien i tonåren med en gammal kompis i hennes familjehus och vi stannade där i 6veckor åt gången. Men jag har å andra sidan aldrig haft det behovet som andra kanske känner utan det är först nu som jag börjat få lite "blodad tand" sen jag träffade Mattias.

 

Men det som ändå är det lite komiska i det här är ju att jag är totalt FLYGRÄDD, speciellt vid start när jag väl är uppe går det bättre, jag får en grymjävlig dödsångest. Och det är för att jag reser utan barnen, det enda jag kan tänka då på är att om jag och Mattias dör så har våra pojkar ingen mamma & pappa sen, (visst dom har ju övriga släkten, men mamma & pappa är ju ändå mamma & pappa) och sen sitter jag och kommer på ALLT jag INTE sagt till dom  innan jag åkte. Jag vet ju att allt det här bottnar i att när jag var liten var min största rädsla att min mamma skulle dö ifrån mig eftersom jag bara hade henne, min biologiska far har ju lyst med sin frånvaro, så det blir väl lätt så att man tyr sig extremt mycket till den man har.

 

Men det har ändå gått framåt, första gången Mattias och jag skulle flyga så flög vi ner till malmö, jag väntade virvelvinden då, Mattias visste bara att jag flygit ett litet plan när jag var runt 10 år och då svimmade jag, vi flög med en vän till mamma och han gjorde lite konster så det kanske inte var så konstigt att jag svimmade   .

Men jag såg ändå fram mot det här men så fort planet började backa ut så kom tårarna, när planet stannade till så grät jag redan okontrollerat och när väl planet lyfte började jag hyperventilera, jag vet i efterhand att Mattias berättat för mig att han under den här tiden suttit och undrat över vad tusan han utsatt mig för, men så fort vi kommit upp blev allt bättre och jag kunde lugna ner mig. Men det var absolut den värsta starten jag gillar INTE när dom stannar och gasar på motorerna och släpper så man lyfter på en gång, nu har jag haft turen att gångerna efter det så har man startat på för mig dom "vanliga" sättet då dom kör och lyfter eftersom och det upplever jag som bättre och känns inte lika läskigt.

Men den absolut bästa resan vi gjort gjorde vi för snart 3 år sedan med hela familjen, vi bilade ner till Frankrike där vi hyrt hus i 2 veckor med mattias föräldrar. Verkligen supermysigt, det var min första utlandssemester förrutom när jag i tonåren var i tjeckien.

Vi bodde nästan vid den spanska gränsen så vi åkte över till San Sebatian en av dagarna och det är nog ett av dom vackraste ställena jag sett, helt otroligt vackert, jag gillar lite det här med att det är en pulserande stad men det finns även vatten och stränder på samma ställe. Och jag får lite av en känsla att det är lite så Barcelona är, jag får väl se.

 

Nu kom jag ju helt in på något som jag inte skulle ha skrivit om utan jag hade ju tänkt skriva om att jag sitter och forskar om barcelona och om vad man borde se och göra när man är där, självklart har jag luskat lite om shoppingen och den ser ju lovande ut tycker jag   . Det står vart man ska gå om man vill shoppa billigt resp dyrare. Dom tipsar om att man ska köpa skinn/läder saker för det är otroligt mycket billigare än här hemma i sverige, det skulle min kompis/reskompis Anna  veta hon älskar typ allt i skinn   .

Det jag vet att jag MÅSTE köpa är ett par solglasögon, jag har bestämt mig för att vart jag än reser utomlands så ska jag köpa/samla solglasögon från där jag varit. Anna och hennes man Roger är våra reskompisar som vi 1 gång om året åker på en weekend med som började av en slump för 2 år sen då dom skulle åka iväg och frågade om vi ville följa med, det året (2009) åkte vi till Prag, förra året 2010 var vi i Edinburgh och nu iår blir det Malta, vi åker alltid i augusti och ska försöka göra en sån här resa tillsammans varje år, dom 2 är verkligen sanna vänner, dom vet man att man kan lita på och jag kan nog tala även för Mattias att dom är absolut våra bästa vänner, friends for life   .

För att återkomma till det jag skrev ang solglasögon så har jag köpt både i prag och i skottland och nu får det bli barcelona och i aug malta, istället för att köpa dom här skedarna och allt man kan köpa så köper jag solglasögon då jag ändå gillar det och använder. Solglasögon är ju ändå något som inte tar upp för mycket plats, jag gillar ju även väskor, skor och bling bling och det tar ju lite mera plats. Skor var också en sak man kunde hitta billigt i barcelona, gud i min himmel kanske hittar mitt mecca?! Vem vet....  

Det här är hotellet som vi har bokat, och det bokade vi via booking.com

 

 http://www.hoteles-silken.com/gran-hotel-havana-barcelona/en/

 

Nä nu måste jag väcka gubben min och servera lite frukost innan dagens äventyr börjar....

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Forsberg - 14 november 2012 20:09

är kanske något man skulle göra.... =) Jag älskar verkligen att få skriva av mig här på bloggen men som det märks så har jag inte gjort det på över 1 år, men det ska jag ta tag i nu..     ...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 16:35

sitter med min nutrilett i handen och väntar på att tiden ska gå så att jag snart får gå hem. Man kan nästan säga att jag tar lite helg redan nu, imorgon ska jag nämligen börja gå hos logopeden med mina 2 yngsta killar. Virvelvinden kommer jag åk...

Av Maria Forsberg - 1 september 2011 09:31

Jag gjorde verkligen städningen igår, gud vad skönt det känns idag, härlig känsla att komma hem till nystädat.   Min morgon började med KAOS, så fort Mattias gått utanför dörren, började grodan & virvelvinden käbbla, kättra på varandra, retas, yo...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:45

Det här är nog den bästa låten just nu enligt mig, jag gillar ju det mesta som Petter gör men dom här låtarna är det ändå något speciellt med jag gillar ju även låten längesen som han gör ihop med Veronica Maggio, jag gillar stuket på låtarna, så enj...

Av Maria Forsberg - 31 augusti 2011 14:13

måste jag göra när jag kommer hem. Blääää! Idag går jag hem redan vid 3, grodans fritids har APT möte och stänger därför tidigare och nu är det min tur att bidra, Mattias hämtade igår då det var APT möte på virvelvindens förskola. Och då tänkte j...

Presentation

Dagens ord....

Search for yourself, by yourself.
Do not allow others to make your path for you.
It is your road, and yours alone.
Others may walk it with you,
but no one can walk it for you.

Mixpod

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksräknare

besöksräknare

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloggvärde

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards